Friday, April 16, 2010

Malam Semalam...


Sebaik sahaje Nuur samapai ke rumah (7.15 malam) Mak bagitau en ure dah dilepaskan. mak kate kesian tengok en ure sekor2 dalam kolam tu. Makan pun xnak. Mungkin en ure kesunyian. Akhirnyer Nuur terime pendapat mak tu...tapi agak terkilan sbb Nuur x sempat nak rakamkan kenangan ngan en ure...

Pas mandi Nuur terus makan malam (makan sowg2...ekekeke) sbb Nuur rase pnat & ngantok. Seperti yang dijanjikan minggu lepas Nuur buke dulu crite Adnan Sempit kt laptop Nuur untuk tontonan adik2 Nuur tu. Baru jer nak masok bilik beradu ayah panggil "Jom pegi Muazam jap." Ekekeke....Mate ni mmg dh ngantok sgt. Lame gak Nuur terdiam. Huhuhu...camner ni. Nuur pnat sgt. "Ayah, jomlah." Jawap Nuur. Eh, mulut Nuur ke yang bersuare tu. Terlajak perahu bleh diundur, terlajak kate....huhuhu. Layankan aje. Ya Allah, berikanlah kekuatan...110km pegi dan balik.

Bile di pk2 kan balik...apelah sgt pnat n ngantok Nuur tu jike dibandingkan ngantok n pnat mak ayah Nuur mase jage Nuur dari kecil smpla skrg...huhuhu...insap2x...

Tapi sonok plak sesekali kuar berdue jer ngan ayah. lame dh x kuar same. slalu ngan mak jer. Bli barang dapur ngan ayah mmg sonok...cpat jer ktrg bli barang. tgk harge, tgh expired date terus masok bakol...care ktrg same sgt...ekekeke.mase pilih buah epal, Nuur tertarik kuat plastik tu. pastu abis sume buah tu kuar... Nuur tgk ayah, ayah tgk Nuur. ktrg senyum n trus bla....ekekeke...

Sonok nyembang ngan ayah. macam2 crite kuar. Pasal kije Nuur, famili, isu semase, agama & macam2 lah...mase tu Nuur rase rindu plak zaman kanak2 Nuur ngan ayah dulu...Nuur smp umah dalam kol 10.29 malam. Pnat sgt. Pas letak sume barang kt dapur...cuci muke n terus tdo...(off day). ekekeke...tdo ngan nyenyak nyer...

Tu jerlah critenyer...selamat membace.

No comments:

Post a Comment