Monday, December 31, 2012

Azam Baru Mak kau...

Esok dah masok tahun baru sayang...hehehe...sukenyer ibu...Insha Allah tahun depan ibu dapat jumpe sayang...Ape azam baru ibu tahun depan? Hurm...

Pertame : Ibu nak jumpe sayang la...lambat jer rasenyer mase berlalu...Ibu dah siap packing barang sayang tau...siap sedie jer dalam kete ibu tu...hahaha...excitednyer ibu...Ibu nak jadi ibu yang terbaik untuk sayang ibu nih...Insha Allah ibu yang penyayang...Ibu yang mithali...& juge ibu yang comel...hahaha

Kedue : Ibu nak bawe sayang tinggal ngan ayah...kite jadi mek klate la pasni sayang...sayang doakan ibu dapat kije kat klate deh...cian ayah duk sowg2x kat klate...cian ayah x kene buli ngan sayang nanti...hehehe...Ibu pon nak jadi isteri yang solehah untuk ayah sayang...ari2x masak untuk ayah...basuh baju ayah...sediekan keperluan ayah...ari2x nak tangok muke ayah yg encem tu...hehehe...sayang pon bleh la buli ayah skali kan...

Hurm...2 jer azam baru ibu...iskh3x...terokkan ibu ni...ibu asyik fokus kat sayang ngan ayah sayang jer...xder mende len kat pale ibu nih...rindu sangat kat sayang ngan ayah sayang...ari2x ibu doa untuk sayang & ayah sayang tau...

Ni doa untuk sayang :


"Ya Allah, peliharalah anakku selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah, rupakanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepadaMu dan kepada rasulMu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. 

Ya Allah, jadikanlah dia sihat yang sempurna dan berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah, panjangkanlah umurnya sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan Hadis dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

Ni plak doa untuk ayah sayang :

Ya Allah, jagalah pasanganku ini di kala penjagaanku tidak sampai kepadanya, sayangilah dia dikala rasa sayangku tidak mampu merangkulnya dalam dakapan yang nyata. Perhatikan dia dikala perhatianku tidak terangkum dalam kata yang sahaja kerana Engkau punya segala yang kutak punya. Kerana aku ingin dia selalu menjadi pendampingku , di dunia dan harapnya bertemu di syurga.

Amin...amiin...amiiin...Ya Robbal 'Alamiiin...ibu nak siapkan repot ni...arini kene anta sayang...cau cin cau...

Thursday, December 20, 2012

8 bulan...

Semalam ibu g klinik...kali ni ayah teman...cian ayah sayang...penat berjalan...pagi2x lagi ibu dah kejutkan ajak g klinik...kang x kejutkan majok plak kan...so...ibu kejutkanlah...ayah sayang cam blur jer duk tunggu ibu kat klinik tu...hahaha...1st time kan ikot ibu g monthly check up...

Nurse kate...lagi 5 ari anak ibu ni cukup lapan bulan...maknenyer 32weeks la...hahaha...cpat btoi mase berlalu...ibu rase cam baru jer kenal ayah sayang semalam...tot...tot ibu dah nk dapat sayang...sonoknyer...tendang plak sayang ni...sayang sonok juge kan nak jumpe ibu ngan ayah...

Semalam nurse kate berat ibu dh x naik...menten 60kg...hahaha...x sangke berat ibu sampai 60kg...sblm ni nak cecah 50kg pon susah sayang...hb ibu pon dah naik...hasil 2 minggu ni ibu pulun makan hati ayam...kerang & bayam...laporan kesihatan ibu & sayang sangat memuaskan...sonoknyer ibu sayang...dan mulai arini ibu kene tande pergerakan sayang...

Nurse kate stat kol 9pagi smp kol 6petang ibu kene tande setiap pergerakan sayang...kalo dalam tempoh mase tu x cukop 10kali sayang gerak...ibu kene g klinik...tapi pagi tadi x smp sejam sayang dh tendang lebih 10 kali...eh...camne tu...aktif  sgt...sayang watpe dalam pewot ibu?hohoho...tp xperlah...asal sayang ibu sehat kt dlm ni...

Oklah...ibu nak sambung window shopping utk sayang ibu nih...hehehe...suke la tu...hehehe...sayang anak ibu...eh...sayang ayah juge...cau cin cau...

Sunday, December 16, 2012

Demam la pulok...

Seminggu pas kene cocok utk kancing gigi...koi pon demam...x kuat manelah kan maknenyer...hehehe...tp sehari sebelom koi demam koi ader makan durian...durian ni sebenarnyer dh lame gak koi x makan...tp aritu teringin sangat...xleh nak wat aperlah...mak ayah koi ni plak...pantang koi sebut nak makan...dan...dan...ader jer depan mate...cam magik...hehehe...almaklumlah...koi duk mengandongkan cucu sulong beliau...layanan harus istimewa...

Malam tu koi ade batok2x sket...pastu sakit dada...ok...nk menyempot la tu kan...tp layankan aje sebab dh bese...lgpn malas nk manje2x sgt...kalo laling ader bleh gak nak manje2x...ye dok?pagi esoknyer seperti yg dijanjikan koi drive amek ayah kt Pekan...nk g kuantan kekdahnyer nak bli laptop ayah...sebelom pegi tu koi rase cam sengal2x jer badan...tp mungkin perkare bese sebab 2 ari ni koi duk layan mak yg demam...sume kije umah koi wat...tu yg penat sket...smp kuantan koi rase dh len macam jer...nape koi xleh jalan betol ek...cam kingkong jer rase...sakit btoi seluruh badan...

Pas solat zohor koi g mkn tghr ngan ayah...walaupon x lapo koi makan gak...risau baby lapo...pastu teros terang kt ayah & pas kunci kete kat ayah...hajat di hari nak shopping barang baby...tp mmg x larat la...solat zohor td pon rase nk solat duduk jer...otw balik jammed la plak...adoiiila...sakit sgt dh badan ni...cam nk nanges jer...tp xder pekdah pon nanges kan...

Malam tu...amekau...seyes sakit satu badan...nak cakap pon x larat...jalan mmg cam kingkong...diri sikit dh terase seluruh badan sakit...x pnah rase cmtu...& yg paling best...maghrib tu koi stat solat duduk...1st time koi solat duduk...& pas solat baru koi perasan koi duk tahiyat akhir terbalik...semoge Allah ampunkan dose koi & terime solat koi yg x sempurne tu...tetibe koi bangun kol 10malam mtk air gas kat ayah...hahaha...cian ayah...kuar gakla bli air gas...pas tu koi smbg tdo...tp koi sedar mulot koi merapu jer time tdo...ntah nape ntah...sakitnyer badan...kaki...pinggang...pale...huwaaaaaaaaaaaaa.....

Sume ni berlanjutan selame 3 ari...tp ari kedue koi tekad g klinik...xder owg plak aritu nk anta koi g klinik...koi drive sndr...peg perubatan tu cam blur jer...xkan x perasan koi pegnen...7 bulan koi...koi bg tau baru la dier cakap ..."eh...pegnen ke?"...adoiiila...sengal...mc plak bg sehari jer...tp yerlah koi demam malam jer...siang badan koi x panas...dengan selambe koi wat mc sendirik...sowi Incik Bos...hehehe...

Eh...panjang plak citenyer...okla nak stop dh pon...cau cin cau...

Wednesday, December 5, 2012

7 Bulan da...

Alhamdulillah...semalam genap 29 minggu anak ibu dalam rahim ibu...lebih kurang 7 bulan la kan...hehehe...pewot ibu pon dah membesar dengan cemerlang...sonokla anak ibu berguling2x kan...Semalam Besday ayah sayang yang ke 27 tahun...hurm...mude lagi ayah sayang...ibu ingat lagi dulu ayah sayang cakap nak kawen umo 30 tahun...skalinyer 26 tahun ayah sayang dah kawen ngan ibu...27tahun dah nak dapat sayang...agak2xnyer kalo ayah sayang berumur 30 tahun...bape owg dah adik sayang kan???ekekeke...jauh melalut dh ibu nih...

Pagi tadi ibu pegi klinik...wat monthly check up...actually ibu dah lewat 2 mggu g check up...kuang3x...ibu masok jer klinik bagi salam...letak kad kt meje nurse n cakap...sowiiiiiii...hehehe...bleh plak nurse yg cumil tu jawab...huh...xmo check...adoiiila...nurse pon bulih majok ker?

Arini result kesihatan ibu jatuh merudum...frustnyer ibu...hb ibu turun mendadak dari 11 ke 9...tekanan darah ibu pon rendah...yang naiknyer cume pipi & berat ibu...kaki ibu dah stat bengkak...tp nurse kate sume tu normal sbb sepanjang 7 bulan ibu mengandongkan sayang...berat ibu dah naik 14kg...sekarang berat ibu dah 60kg...gumuknye ibu kan sayang...nanti pas sayang kuar ibu diet la...risau gak ibu ble dah gumuk sangat ayah xmo dh tengok ibu...uhuhuhu...skrg ni pon ayah dh x larat dukung ibu...

Tadi ibu kene cucuk kt bahu...untuk kancing gigi katenyer...manyak sakit wooooo...nak jer ibu lari tadi...pastu bulan depan kene lagi cucuk...adoiiila...pas cucuk nurse swh ibu g klinik kat bandar plak jmp doktor...tangan ibu lenguh sangat nak drive tadi...ibu duk rehat2x kejap...pastu baru ibu sambung drive ke klinik bandar...time2x ni ibu berharap sangat ayah ader dekat ngan ibu...uhuhuhu...ok...xmo sedih3x...

Sampai kat klinik bandar...nurse tu terus suwuh ibu masok bilik doktor...ingat xder owg...skali rmai gakla yg menunggu...hurm...majoriti yg datang kt klinik tu ibu2x yg dh berpengalaman...dah anak 2...3...4...macam2x cite yg kuar dr mulot diowg...yerlah...diowg banyak pengalaman kan...ibu ni umo dah 28tahun baru pegnen anak pertame...hehehe...


Turn ibu pon sampai...eh...doktor yg cek ibu ni tangan dier panas...rupenyer dier demam...chicken pox...cian3x...doktor tu kate sayang ni aktif...kuat menendang...ikot perangai saper lah tu...rasenyer ayah kot...ibu mane men tendang2x nih...ibu guling2x jer...ibu nampak jantong sayang...laju...doktor tunjuk ktner pale sayang...pewot sayang & kaki sayang yg suke tendang2x tu....lege sangat ibu ble doktor kate sayang sihat...ibu saje jer tanye doktor tu sayang ni gugurl ke boboi...tp doktor kate x pasti...ibu sebenarnyer dh tau jantina sayang...saje jer nk tanye...hehehe...yang penting sayang ibu sentiase sihat...amiiin...oklah...ibu ader kije nih...nnt ibu sambung lagi yer...cau cin cau...