Monday, December 31, 2012

Azam Baru Mak kau...

Esok dah masok tahun baru sayang...hehehe...sukenyer ibu...Insha Allah tahun depan ibu dapat jumpe sayang...Ape azam baru ibu tahun depan? Hurm...

Pertame : Ibu nak jumpe sayang la...lambat jer rasenyer mase berlalu...Ibu dah siap packing barang sayang tau...siap sedie jer dalam kete ibu tu...hahaha...excitednyer ibu...Ibu nak jadi ibu yang terbaik untuk sayang ibu nih...Insha Allah ibu yang penyayang...Ibu yang mithali...& juge ibu yang comel...hahaha

Kedue : Ibu nak bawe sayang tinggal ngan ayah...kite jadi mek klate la pasni sayang...sayang doakan ibu dapat kije kat klate deh...cian ayah duk sowg2x kat klate...cian ayah x kene buli ngan sayang nanti...hehehe...Ibu pon nak jadi isteri yang solehah untuk ayah sayang...ari2x masak untuk ayah...basuh baju ayah...sediekan keperluan ayah...ari2x nak tangok muke ayah yg encem tu...hehehe...sayang pon bleh la buli ayah skali kan...

Hurm...2 jer azam baru ibu...iskh3x...terokkan ibu ni...ibu asyik fokus kat sayang ngan ayah sayang jer...xder mende len kat pale ibu nih...rindu sangat kat sayang ngan ayah sayang...ari2x ibu doa untuk sayang & ayah sayang tau...

Ni doa untuk sayang :


"Ya Allah, peliharalah anakku selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah, rupakanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepadaMu dan kepada rasulMu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. 

Ya Allah, jadikanlah dia sihat yang sempurna dan berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah, panjangkanlah umurnya sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan Hadis dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.

Ni plak doa untuk ayah sayang :

Ya Allah, jagalah pasanganku ini di kala penjagaanku tidak sampai kepadanya, sayangilah dia dikala rasa sayangku tidak mampu merangkulnya dalam dakapan yang nyata. Perhatikan dia dikala perhatianku tidak terangkum dalam kata yang sahaja kerana Engkau punya segala yang kutak punya. Kerana aku ingin dia selalu menjadi pendampingku , di dunia dan harapnya bertemu di syurga.

Amin...amiin...amiiin...Ya Robbal 'Alamiiin...ibu nak siapkan repot ni...arini kene anta sayang...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment