Wednesday, June 30, 2010

Rajen????

hik hik hik...x sangke btoi...smlm saye malas cam cipan salai goreng tepong cap kapal layar rebus...arini saye sangat rajen...hak hak hak...Pagi tadi saye bangun awal...gosok gigi...cuci muke...mandi(xyah lagi kot sbb ade senaman ringan pagi nih)...wuduk & solat subuh...ngaji sket(dah masuk juzuk ke 23...hahaha)

Kemas2 bilik...iron baju...basuh baju...sidai baju...kemas umah...sambil melayan hotfm...panggilan hanget...memenag hampeh Fafau nih kenekan owang...mintak dijauhkanlah...then kol 7.30pagi kuar bersihkan longkang...sapu2...pnat2...tapi sebab cuace sejuk x kuar pon peluh...Kol 8.00 masuk umah...mandi & siap2 g kije...hehehe...Kol 8.30 pagi berjalan kaki ke tempat kije...sambil2 menyape jiran sebelah umah...hehehe...jiran baru...semalam baru berkenalan...Alhamdulillah & insyaallah xder dah krisis macam yang lepas2...huhuhu....Amiiiiiiiiiiin...

Singgah jap gerai Mak Jah...tanye2 kabo...lame x jumpe...pastu bli Nasik Lemak, bihun goreng & kuih kerie...hahaha...melantak sungguh...x padan ngan badan yang kerempeng nih...Sambong perjalanan...sampai kat Pjk Kol 8.40pagi...Makan Nasik Lemak jap sebab arini ader kelas ngan budak kecik 3 jam memerlukan tenage yang banyak...10 minit baru abis...hahaha...kepade member2 yang mengenali Nuur...diowg dah paham dah Nuur mmg tebiat makan lambat...sowi...

Pastu g buke pc untuk budak2 kecik...buke uptoten...arini blaja wat biskot ngan kek...hahaha...belasah jerlah...pastu blaja kaler2...memang sonoklah...ke Nuur yang syok sendirik...hahaha...Layan...

Pas abis kelas nnt dalam kol 12++ bleh rehat sampai kol 2.00petang...then sambong kemas kini akaun...wat report...upload gambo...harap2 sumenyer bleh settle arini gak...sebab arini jer rase rajen...ari laen mungkin mood rajin ni berkurang atau xder langsung...bertambah???slalunyer mustahil...hahaha...

ooopsss....puji diri sendirik plak...malu saye...

Oklah...Tengah rajen sangat2 nih...Nak siapkan sume kije...cau cin cau...

Tuesday, June 29, 2010

Malas...

Ya...inilah perkataan yang sangat sesuai untuk Nuur pade ari ini...Mungkin sebab arini duk sowg2 kt umah...xder sape nak kejutkan...xder sape nak tegur...xder sape nak peduli...sob...sob...sob...sedihnyer duk sowg2...

Pagi tadi bangun solat suboh 6.40 pagi...syok tdo malam td ujan lebat...sijuk...msg pun x terbalas...sowi tomot...tertido time msg2 malam td...ngeh3x...Pas solat suboh tadi Nuur sambong tdo...jangan amalkan tau kawan2...x elok...x baik...x sesuai...tapi disebabkan Nuur malas sangat pagi tadi...Nuur pun sambong tdo...erm...sebenarnyer Nuur x tdo pun...saje guling2...nak wat breakfast xder bahan dan barang...Almaklumlah...periuk & kuali Nuur kene curik...bulan depan baru nk bli baru...huhuhu...Nak kuar umah korek longkang pun malas...sijuk sgt...

dan akibat dari kemalasan melampau itu...Kol 8.22pagi baru Nuur bergegas...kemas umah...sapu2...mandi...iron baju...tgk2 jam dah kol 8.43pagi...Alamak...dah lambat...itulahnyer...Demi mase, sesungguhnye manusie kerugian...huhuhu...xyah make up dah...8.50pagi...stat kete...terus blah...nak jalan kaki mmg x sempat...

Dan skrg pas abis kelas...smbg lg bermalas-malasan...malas nk wat repot, malas nk wat akaun...malas segale2nyer malas...Parah dan mara bahaya penyakit ini...ok lah...malas dah nk tulis...

p/s: maaf gambo ni xder motip pon

cau cin cau...

Saye nak jadik pari2...


Huhuhu...sume ni terjadi pas balik Kem kt Sungkai...Malam tu...sume lampu dipadam...dan seorg penceramah mule bercerite...dan kami membayangkan diri kami seperti aper yang diceritekan...

Kami bertukar jadi pari2...terbang keluar...tinggi...pulang ke rumah...memberi salam...daun pintu dikuak...seorang lelaki bernama suami menyambut kepulanganku...aku mencium tangan suamiku...dan kemudian aku masuk ke rumah...oooopsss...baru aku sedar...aku x kawen lagi la...dahtu sape laki tadi...waaaaaaaa...aku terus kuar umah...terbang semule...cettt...aku salah masok umah rupenyer...hahaha...aku pun terbang balik ke kem dan tdo...zzzzz...sampaila lampu di pasang smule...sowi en penceramah...x menjadi teknik malam tu...lari dari tajok...

Tapi sejak semalam mmg Nuur nak jadi pari2...Nuur nak terbang tinggi kat awan...mencari suatu tempat yang tenang...bersendirian...huhuhu...Bleh ker kalo wat camtu...lari dari tanggungjawab...lari dari masalah...lari jauh2x...erm...jawapannyer mmg xleh kan? waaaaaaaaaaaaaaa...

Nuur pnat sangat dah berfikir untuk kepentingan, kesenangan dan keselesaan owg len...diowg perasan x? diowg hargai x? diowg terfikir balik x pasal Nuur? sedih sangat...waaaaaaaaaaaa...tensen3x...Pnatnyer berpure2 wat cam xder aper yang berlaku...berpure2 cerie...berpure2 ketawe...berpure2 senyum...Hipokrit sggh idop nih...sampai ble lah agaknyer...Kalo diikotkan baran Nuur nih...mmg dah lame dah...Tapi dah tue2 nih...mmg kene kontrol sangat2 baran nih...huhuhu...

Saye nak jadik pari-pari...saye nak jadik pari-pari, saye nak jadik pari...tapi saye xnk jadik ikan pari...waaaaaa...ape yang aku mengarot nih...waaaaaaaaa...naper aku mengarot can cencorot nih...waaaaaa...


cau cin cau la....

Keganasan di jalan raya....


Semalam...time balik kije...bleh plak 2 bijik kete ni men lumbe2...himpit2 Nuur...taula kete Nuur kecik...waaaaaa...kecik cik bibah...kecik lagi ati Nuur...sbb dh mmg pale otak serabot, bengang, kene plak mamat haram ni wat hal...baran Nuur pun menjadikla...mmg xleh kawal...ape lagi...cik bibah transform jadik cik Bios...hah kau...nak sangat lumbe ngan aku...mampos la kau nak kejar aku...baru ko tau aku sape...kalo aku x jadik pengurus kt PJk ni dah lame aku kije kt litar sepang tu...(layak ker?)...hahaha...make mencicit la en honda bongok n en kancil x sedo diri ni mengejar Nuur...jangan harapla Nuur nak bagi korang potong cik bibah nuur nih...mencilok2...padan muke korang...(hancuslah cik bibah aku...sowi cik bibah)...huhuhu...

Dari Muadzam sampai kt simpang cini...diowg mmg x dpt nak potong Nuur...bangge sungguh Nuur jadik seowg pempuan yang baran time tu...Nuur pun bentila kt petronas...minyak abis wei...en honda tu hon Nuur panjang...ader Nuur kesah...en kancil plak benti gak isi minyak...Nuur kuar dari cik bibah...wat2 ayu sambil senyum kat en kancil...merah padam muke dier...hahaha...nak sangat cabar Nuur...sekarang dah malu...hahaha...

Moral of da story...wat mamat2 kete kt luar sane...korg jangan belagak sangat ngan minah2 kete kecik nih...nanti korang gak yang malu...Wat minah2 kt luar sane plak...dont try this at jalan raye (pesanan untuk diri Nuur gak)...hidup hanye skali...ngeh3x

Oklah cau cin cau...

Sunday, June 27, 2010

Dugaan...

Alhamdulillah...setelah 6 bulan bersabar...akhirnyer...terlerai sudah persengketaan...Untuk tempoh mase 6 bulan ni...Nuur mmg banyak mengalah...sebab Nuur xnak bergaduh...dan bergaduh bukan care Nuur...

Alhamdulillah...owg tu dah pun berpindah dari bumi nuur mencari rezeki nih...Nuur bukan nak memburuk2kan owg tu...tapi korang pun bleh pikir sendiri mane yang baik dan mane yang buruk...seorg lelaki yang berumur...setelah mengeluarkan sebahagian barang2 yang ditumpang di rumah yang Nuur diami sekarang...nasibla ari terakhir dier blah Nuur kene pegi kem kat sungkai...kalo x...xtaula aper nak jadi aritu...

Nuur balik dari sungkai...tengok halaman umah...banyak sampah bersepah...tikar getah pun bersepah...padahal tikar tu dier yang hampar kat ruang tamu umah Nuur...xtaula ape kejadahnyer dier cabot tikar getah tu & buang depan umah Nuur...apelah yang terbuku kt ati owg tue tu...

Padahal dier dh tue...pastu baru jer balik dari mengerjakan umrah...nape wat perangai mengalahkan budak2 yang belum mumaiyiz...sungguh memalukan...tulah...ble amarah menguasai diri...syaitan plak menggeletek2, bersorak keriangan melihat anak adam berperangai yang agak menyamai mereke...

Alhamdulillah...nuur pun xla marah sangat...lege pas dpt tau dier dh pindah...mbr2 pun rmai yg bagi nasihat...tapi agak kesal ngan perbuatan dier...Mungkin dier belum mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah SWT lagi semase berada di tanah suci...Nuur berharap agar suatu ari nnt dier dapat membezekan yang mane baik dan yang mane buruk...Amiiiiiiiiiiin...

Sekian...cau cin cau...

Thursday, June 17, 2010

Perosak rumah tangga tak diterima Rasulullah

Sedikit tazkirah untuk hari ini...Nuur terbace dalam Metro arini...saje nak kongsi ngan kengkawan sume...Selamat menmbace...

MENURUT penceramah bebas yang juga Penyampai Tafsir Quran di Radio IKIM.FM, Ustaz Zahazan Muhamed, seorang ulama pernah ditanya mengenai soalan 'Apakah cinta itu halal atau haram?

Ulama itu menjawab, "Cinta yang halal itu halal dan cinta yang haram itu haram." Menurut Zahazan, jawapan yang diberikan ulama berkenaan berdasarkan sebuah hadis yang masyhur iaitu "Sesungguhnya yang halal itu jelas dan yang haram itu jelas meskipun di antara keduanya itu ada perkara yang samar-samar yang banyak orang yang tidak mengetahuinya.'" (Riwayat Muslim no.4178)

Katanya, antara perkara yang jelas halalnya iaitu seorang suami mencintai isterinya atau isterinya mencintai suaminya dan lelaki yang mencintai wanita pinangannya juga wanita yang dipinang mencintai lelaki yang meminangnya.

Antara perkara yang jelas haramnya iaitu seorang lelaki mencintai perempuan yang bersuami, lalu lelaki itu hatinya asyik memikirkan wanita berkenaan. Hal itu boleh membawa kerosakan rumah tangganya dan kadang-kadang ia boleh menyebabkan terjadinya pengkhianatan suami isteri. "Perkara itu juga, kadang-kadang boleh menimbulkan kekecohan dalam kehidupan wanita itu, menyebabkan fikirannya berserabut, mengganggu hati perasaannya serta menghilangkan ketenangan hidup berumah tangga. "Dalam sebuah hadis riwayat Abu Daud, daripada Abu Hurairah bahawa Rasulullah s.a.w mengancam orang yang bersikap demikian dengan bersabda, "Bukan daripada golongan kami orang yang merosakkan hubungan seorang wanita dengan suaminya." (Riwayat Abu Daud no.2177)," katanya.

Selain itu, Zahazan turut memberi contoh lain iaitu wanita menaruh cinta kepada lelaki lain yang bukan suaminya. Katanya, dalam kes seperti itu, wanita sering terkenang dan sibuk memikirkannya sehingga sanggup berpaling atau tidak mempedulikan suaminya. Situasi berkenaan boleh mendorongnya melakukan hal yang lebih besar yang tidak dihalalkan syarak iaitu berzina dan seumpamanya. Jika tidak berlaku sedemikian pun, ia mungkin boleh menggoncang hati dan jiwa sehingga mengeruhkan hubungan suami isteri. "Sikap sedemikian semata-mata mengikut keinginan hawa nafsu sedangkan hawa nafsu adalah seburuk-buruk yang disembah di muka bumi. "Kesimpulannya, wanita yang sudah bersuami wajib berasa cukup dengan suaminya dan reda kepadanya serta cinta yang sepenuhnya kepada suaminya," katanya.

Sunday, June 13, 2010

Katak Hijau...


KATAK HIJAU
pada suatu ari kita pegi ke sebuah gua.
penjaga gua tu kate, dlm gua tu ada katak ijau.
jgn pijak katak tu sbb klu pijak, dpt suami tak hensem.
dlm gua tu saya je terpijak katak ijau, tapi awak tak.
pastu, tiba masa kita kawin. suami saya mmg tak hensem.
tapi suami awak hensem. saya tak puas ati la!
so saya tanya suami awak kenapa kawin ngan awak? saya lg cantik
malah berganda cantik dr awak.
pastu dia jwb "nak wat caner, dulu saya pun terpijak katak ijau tuu…"

p/s: kalo pasangan korang x ensem o comei...korang pk la sendirik...

KENTUT
org Amerika kentut ckp EXCUSE ME
org British kentut ckp PARDON ME
org Singapore kentut ckp FORGIVE ME
org kita kentut ckp NOT ME! NOT ME!

UUUU
surung pupun turuk pupun
buuh kurunju dulum puruhu
suruh mukun suyu mukun
suruh munguju suyu tuk tuhu

"control sikit muncung tuu…"

CONDOM vs KOTEX

Condom: Bullshit u! every month u stop my business for 1 week! Damn!
Kotex: Aaaaahhhhh!! if u make 1 single mistake, i’ll lose my business for 9 months!

SABAH

pergi sabah naik basikal,
naik basikal pergi ke sabah,
ade ke munasabah & masuk akal,
nak pergi sabah naik basikal?

memang tak masuk akal!


WARNING!!
children playing outside the car
can cause accident.

adult playing inside the car
can cause children!

MONKEYS
3 monkeys escaped from the zoo

1 was caught watching tv

another 1 was playing football

and the other 1
*
*
*
*
*
No! No! it’s not you!

why you always think you
are a monkey?


Sekian...cau cin cau

Saturday, June 12, 2010

Tentere Semut Merah...


Pagi semalam berkobar2 Nuur mencanteqkan halaman umah yang dh 2 bulan ditinggalkan...Tapi siap sket jer...10% jer...sebab terlalu semak...ditambah ngan bantuan pokcik memesin rumput keliling umah...tinggal 50% lagi lah kije2 mengindahkan umah yang ala2 tinggalan sejarah tu...Nuur perasan kt sebelah dapur tu ader cam sarang semut merah yang agak besar lah...Biar jerlah...xnk ganggu...

Tapi disebabkan petang semalam hujan turun dengan lebatnyer...mungkin sarang semut merah tersebut telah musnah...dan akibatnyer dalam jam 9++ malam...kitorang telah diserang oleh bala tentere semot merah...banyak gilerz...serius...berbintat2 lah kaki ktrg nih...kalo kt dapor ngan tangge tu mmg tentere mereke sahaje...melihatkan mereke sangat agresif...nak masok bilik kitorang...kitorang pun kuar mendapatkan racun semot dalam bentuk penyembor dan serbok...

Sembor punyer sembor...mmg x hingat dh...sebab banyak sgt...Nuur merasekan Nuur seperti keracunan...dah batok2x...sempot2x...selseme...ktrg kuar menghirop udare luar...Waaaaaaaaaaaah...cantiknyer bintang2x di langit...sungguhlah romantik...kalo penulis novel cinte mesti dapat banyak ilham nk menulis nih...Tapi kalo Nuur yang sangat bebal ilmu cintan cinton nih...sekadar mencuci mate jerlah...xder idea yang kuar...keras kaku cam besi wat galah nak kait kelape sawit belakang umah pok mat candan jer...ngeh3x...

Berbalik pade crite bala tentere semot merah tu...Memang mati lah...x cukup ngan sembor sebotol ridsect...Nuur tabor plak serbok putih nk bunoh semot tu...memang mantops la...Tapi...Nuur pun keracunan gak...Pagi ni pun still rase2 loye nak muntah...Mungkin Nuur telah ditulah oleh Permaisuri Semot Merah tersebot...Apekah???...nasiblah x di sumpah menjadi puteri raje yang anggun...ekekeke...sowi kengkawan...nuur mmg xleh menulis banyak2...Bak kate pepatah Nuur...Banyak bercakap...banyak yang mengarot...

Oklah...bala Tentere semot tu dah mati...Nuur nak sambong kije plak...

Sekian, cau cin cau...

Cian member saye nih....

Cian3x...member saye nih baru jer abes praktikal DPLI...bosan punye pasal...mengofferkan diri teman Nuur duk umah kt tmpt kije Nuur nih yang dh hampir 2 bulan Nuur x sggh...Umah xyah katelah...cam umah hantu...burok lah sgtnyer...Nasib x kene bayo sewe...kalo x...RM50 pun Nuur x hingin bayo....wakakaka...Tapi oklah...ader gak umah dari Nuur terus berulang 170km sehari...pnat kau...

Hari pertame dah jelas kelihatan kebosanan melampau pade wajah mbr Nuur nih...cian dier...Guling2 cam tenggiling...tenggiling pun berguling cam nih...ngeh3x...

Tu hari pertame...dier kene temankan Nuur 5 ari...memang muntah colorful lah jawabnyer...Arini ari kedue dier...Nuur g kije sensowang...dier guling2 kt umah jer...kol 12 ++ baru datang...Kol 12.30 Nuur bawak dier kuar makan tengahari...Pastu dier sambong guling2 lagi...cian sggh...

Tapi mungkin dier bleh nampak sedikit perubahan dalam diri Nuur nih...sebab dulu Nuur sangat x tegas...dan kini...xtaula kalo dier terkejut tgk Nuur agak garang semase bekerje...wakakaka...Bukan aper...bebudak kt sini...tapi xla semue...senang cakap diowg mmg kuang aja...mmg membengangkan...daripada Nuur terus bengong melayan perangai diowg yang bengap nih...bek Nuur berubah sedikit...sedikit ker? tapi kengkadang agak melampaui batas gakla...

Baru tadi Nuur membuli sekumpulan bebudak yang suke suki menyepahkan halaman PJK nih...Naik antu lah Nuur...Bertukar jadik raksase bertandok 3...diowg terkulat2 menyapu...mengutip...menyental dengan nih...berpeloh2...Ader Nuur kesah...wakakaka...sewonok sggh membuli...puas ati...

Berbalik pade member nuur nih...dier sedang nyenyak tdo kt lantai nih...btoi3x kecian...pasni mmg xnk ajak dier stay kt sini...rasenyer dier pun x hingin...wakakaka...

Ok lah...ader kije nk wat nih...sekian...cau cin cau ...

Friday, June 11, 2010

Semoge Mereka Mendapat Petunjuk dan hidayah dari Allah SWT

Alhamdulillah...rase marah tu dah kurang...Walau ape pun yang mereke buat kat Nuur...Nuur doakan mereke mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah SWT...Nuur pun bleh terime semue ni ujian dari Allah untuk Nuur...Alhamdulillah...

Walaupun rumah yang Nuur duk skrg dijadikan tempat pembuangan sampah yang mereke sebenarnyer berat hati dan buang sampah2 tu...nuur pun x paham kenape mereke buat macam tu...x terdetik sedikit pun ker rase bersalah buat macam tu kat Nuur...Apelah salah Nuur kt mereke sekeluarge...Mungkin mereke x sedar aper yang Nuur tegur dulu tu adalah benar2 yang mereke lakukan...dan untuk kebaikan mereke juge...x rase ker? Nuur mmg xnk tegur buat kali kedue sebab Nuur cam dah agak ape reaksi mereke nanti...Semoge Allah memberi petunjuk dan hidayah kepada Mereke sekeluarge suatu hari nanti...Amiiin...

Kepade mereke yang mencuri harte bende saye...saye halalkan...dan saye doakan mereke juge akan diberi petunjuk dan hidayah dari Allah SWT suatu hari nanti...semoge mereke menyesal atas perbuatan mereke tu...Semoge mereke menjadi insan yang bergune kepada agama, bangse dan negare...semoge mereke menjadi anak, suami dan ayah yang soleh...Amiiin...

Sekian...cau cin cau...

Thursday, June 10, 2010

Patut ker?

Pagi tadi Nuur balik umah sewe (tapi xyah bayar sbb Felda bagi duk free)...Bengang gakla sebab pokcik yang di upah setiap bulan untuk mesin rumput x mesin lagi bulan nih...alasan dier sbb Nuur x duduk kt umah tu...ader ker patut...biarlah Nuur nak duduk ker x...yang penting Nuur dah upah dier...bagi kt owg len nnt baru tau...huh!!!Esok kalo dier x mesin gak Nuur mmg nk bg kt owg len...RM40 kau...kalo owg len RM20 jer...

Tengahari tu Nuur kemas2...sebulan dh x kemas umah tu...Pastu Nuur perasan Kuali ngan periuk dh xder...adoiiiiiiiiiiii...ape kejadah diowg nih...Kuali ngan periuk pun nak curik...Buat pengetahuan korg Nuur x redha...ok? Korg punye pasalla kalo makanan yang korg masak gune kuali & periuk tu menyebabkan korang sakit perot atau keracunan makanan...ader aku kesah...bongok sangat...

Oklah...daripada Nuur terus menyumpah seranah...lebih baik Nuur benti kt sini jer...

Caun cin cau...


Kembali bekerje....


Hai...hai...hai...

Sonoknyer Nuur bercuti...6 ari...Bak kate pepatah Nuur...jauh perjalanan...banyak perbelanjaan...itu sudah semestinyer...ngeh3x

Nuur stat cuti ari Jumaat...Plan awal nk g tukar cermin Cik Bibah...Last minit owg prodia kate barang x sampai...sentap gakla...Nuur pun tukar plan lah...g amek Ein kt Paroi...Bertolak kol 11 pagi & sampai kol 2 ptg...sebab bawak mak xleh laju2...ngeh3x...Jalan2 sekitar senawang...Shopping2...Banyak membeli...Banyak duit kene kuar....waaaaaaaaaaaaaaaa...Last2 sampai umah dalam kol 11 malam...12 jam kau...

Esoknyer...bangun pagi2...time tulah nak balut hadiah...kemas baju...Kol 8 ++ member (Aja & Rohed) dan sampai kt simpang Cini...Amek ayah kt skolah sebab nak nek kete Nuur...So, ayah bawak balik kete Rohed...Perjalanan dimulekan tanpa sesaat pun berhenti bercakap...lame sggh x jmp mbr2 nih...Huhuhu...Ktrg sume x sempat breakfast pagi tu...Dalm kol 12++ ktrg benti makan tengahari kt Yong Peng...Kenyang2...pastu benti jap kt R&R...tukar drive ngan Rohed...Aja blom brani lagi nak drive...Macam2 cite kuar...abis cite ktrg karaoke plak...Kembali mudelah katekan...ngeh3x...Sesat kt Jb...last2 ktrg benti kt depan istana swh Yana amek kami...dalam kol 3++ ktrg sampai kt umah yana...Makan...mandi...solat...rehat...petang tu ktrg minum petang kt luar...malam tu baru gerak...berlegar2 kt JB...Aja ngan Rohed caril Hadiah untuk ida & sedi...Pastu ktrg merayap sampai ke Danga Bay...Time tu dah rase2 keazaban gastrik akibat x sarapan pagi...tapi tahan jerlah...member punye pasal tahan jerlah...huhuhu...Plak tu makan malam kol 11++...bertambah2 la azab...ubat plak tertinggal...Malam tu mmg xleh tdolah...sakit giler...

Esoknyer...kami gerak dari umah yana dalam kol 12++...ktrg konvoi ngan tunang yana ke Pontian...Kenduri Ida & Sedi...Sejam stgh baru sampai...Same cantik same padan...Disebabkan ktrg xder perancangan yang tetap ktrg tggulah sampai diowg bersanding...same cantik same padan...Dalam kol 3++ ktrg gerak ke Melake...Nuur drive...2jam jer dah sampai...mandi...solat...rehat...Malam tu baru ktrg kuar makan dekat2 situ jer...Baru nak bli ubat time ni...kirenyer 2 ari gakla menanggong azab sekse kesakitan...waaaaaaaa...Tido awal esok nak gune banyak tenage...

Ari Isnin kami gerak kol 10 dari umah...stgh jam jer dah sampai bandar hilir...nilah tempat pertame Nuur dating ngan Enceq dulu...ngeh3x...tunggu sowg lagi member...Farah selaku pemandu pelancong...Pastu ktrg mulekan explorasi...dimulekan ngan Menare Taming Sari...Segale jenis Muzium...A famosa...pendek kate sume tempatla kami masok...ngeh3x...Kol 4++ explorasi kami tamat...penat giler...Rohed plak drive...Balik rehat...mandi...time nilah spec Nuur masok dalam lubang toilet...waaaaaaaaaaaaa...mahal tu...pas solat ktrg terus kuar...wat contact lense...makan...terus balik...tgk tv...tido...pnat gilers...

Esoknyer bangun awal...kemas2...nak balik pahang dah...Rohed drive dari Melake sampai Muadzam...dier x yakin Nuur drive sbb Nuur pakai lense...Kol 12++ ktrg sampai Muazam...Rohed dh pancit...Nak x nak dier kene yakin Nuur drive...Nuur pun drive...Nampakla treler yang accident ngan proton iswara malam sblmnyer...salah sowg yang meninggal tu student Nuur...huhuhu...x sempat nak ziarah diowg...semoga Allah mencucuri rahmat kepada beliau sekeluarge...Al Fatihah...Dalam Kol 1++ sampai Nuur kt umah...lege sgt...Pas rehat dalam sejam...Aja ngan Rohed pun sambong perjalanan ke umah masing2...

Ari terakhir Nuur bercuti...ingt nak abiskan ngan adik2...Plan ngan akak nak bawak adik2 di berkelah...Kol 2++ ktrg bertolak 2 bijik kete ke Hutan Lipur Sungai Pandan...Sonokla dah lame x mandi air terjun...pastu ktrg ke Kuantan Parade...Wat spec baru...mmg xleh la nk pakai lense nih...lagipun pas mandi air terjun terus buang lense ni...hentam jer jalan...Ktrg makan malam kt KFC...pas makan baru spec siap...waaaaaaaaaaaaaa...lege rase pas dpt pakai spec...Pastu ktrg terus balik...tdo...esok kije...

Oklah...abis dh cite...cau cin cau...

Thursday, June 3, 2010

10 sifat calon suami yang baik

Pengumuman....kepada jejake2 di luar sane...tidak termasok suami orang yer...sekirenyer memiliki 10 sifat2 di bawah...bleh masok minang saye...bleh ker...erm...xleh kot...

Dan kepada wanita2 di sane kalo nak cari bakal suami...pastikan ader 10 sifat2 di bawah...

10 sifat calon suami yang baik:

1. Kuat amalan agamanya. Menjaga solat fardhu, kerap berjemaah dan solat pada awal waktu. Auratnya juga sentiasa dipelihara dan memakai pakaian yang sopan. Sifat ini boleh dilihat terutama sewaktu bersukan.

2. Akhlaknya baik, iaitu seorang yang nampak tegas, tetapi sebenarnya seorang yang lembut dan mudah bertolak ansur. Pertuturannya juga mesti sopan, melambangkan peribadi dan hatinya yang mulia.

3. Tegas mempertahankan maruahnya. Tidak berkunjung ke tempat-tempat yang boleh menjatuhkan kredibilitinya.
4. Amanah, tidak mengabaikan tugas yang diberikan dan tidak menyalahgunakan kuasa dan kedudukan.
5. Tidak boros, tetapi tidak kedekut. Tahu membelanjakan wang dengan bijaksana.

6. Menjaga mata dengan tidak melihat perempuan lain yang lalu lalang ketika sedang bercakap-cakap.

7. Pergaulan yang terbatas, tidak mengamalkan cara hidup bebas walaupun dia tahu dirinya mampu berbuat demikian.

8. Mempunyai rakan pergaulan yang baik. Rakan pergaulan seseorang itu biasanya sama.

9. Bertanggungjawab. Lihatlah dia dengan keluarga dan ibu bapanya.

10. Wajah yang tenang, tidak kira semasa bercakap atau membuat kerja atau masa kecemasan.

Renung2kan dan selamat beramal...cau cin cau

Nak Cantik???

Berikut beberape petua untuk kaum hawa yang nak cantik...Renung2 kan dan selamat beramal...
  1. Untuk membentuk bibir yang menawan, ucapkan kata-kata kebaikan.
  2. Untuk mendapatkan mata yang indah, carilah kebaikan pada setiap orang yang anda jumpai.
  3. Untuk mendapatkan bentuk badan yang langsing, berbagilah makanan dengan mereka yang kelaparan.
  4. Untuk mendapatkan rambut yang indah, mintalah seorang anak kecil untuk menyisirnya dengan jemarinya setiap hari.
  5. Untuk mendapatkan sikap tubuh yang indah, berjalanlah dengan segala ilmu pengetahuan, dan anda tidak akan pernah berjalan sendirian. Manusia, jauh melebihi segala ciptaan lain, perlu sentiasa berubah, diperbaharui, dibentuk kembali, dan diampuni.
  6. Jadi, jangan pernah kecilkan seseorang dari hati anda apabila anda sudah melakukan semuanya itu, ingatlah senantiasa, jika suatu ketika anda memerlukan pertolongan, akan senantiasa ada tangan terulur.
  7. Dan dengan bertambahnya usia anda, anda akan semakin mensyukuri telah diberi dua tangan, satu untuk menolong diri anda sendiri, dan satu lagi untuk menolong orang lain.
  8. Kecantikan wanita bukan terletak pada pakaian yang dikenakannya, bukan pada bentuk tubuhnya, atau cara dia menyisir rambutnya.
  9. Kecantikan wanita terdapat pada matanya, cara dia memandang dunia. Kerana di matanyalah terletak gerbang menuju ke setiap hati manusia, di mana cinta dapat berkembang.
  10. Kecantikan wanita, bukan pada kehalusan wajahnya, tetapi kecantikan yang murni, terpancar pada jiwanya, yang dengan penuh kasih memberikan perhatian dan cinta yang dia berikan dan kecantikan itu akan tumbuh sepanjang waktu.

Selamat Bercuti kepade saye...



Alhamdulillah...Arini...sume kije2 Nuur dah settle...PC sume dah format...PJK pun dah dihias cantik...kemas...sejuk mate memandang...Urusan report...Bank in duit...bil2...sume dah submit...Jadi xlah membebankan sesiape...dan nuur bleh bercuti dengan tenang...tanpa aper2 gangguan dari mane2 pihak...harap2 sangat...saye nak cuti panjang nih...kalo bleh jangan kol saye...jangan sms saye...jangan ganggu hidop saye...Berharap dengan sangat...

Sepanjang cuti saye yang panjang ini juga, Saye juge tidak berada di rumah mak ayah saye...kerana bermulenye cuti saye ni, saye mungkin akan berpindah keluar terus dari umah mak ayah saye...so...jangan cari saye di rumah mak ayah saye...


Saya akan ke beberape buah negeri...merantau...menjelajah...mencari ilham...menenangkan fikiran dan perasaan saye...so...kalo msg atau kol anda tidak dibalas bermakne...anda adalah orang yang saye anggap sebagai pengganggu hidup saye dan itu bermakne saye x mahu anda mengganggu saye lagi...paham...

oklah...cau cin cau...jumpe lagi sekirenye umo Nuur dipanjangkan...

Wednesday, June 2, 2010

Jangan menyibok bleh???

Bleh x kalo tak menyibok hal owg len???Rimas...lemas...panas...hatoooooooiiii...plezlah...Bukan dapat aper2 ganjaran pun kalo menyibok sgt hal owg nih...biarlah owg tu nak watper pun...selagi x memudaratkan korang...x bercanggah dengan agame...x salah dari sisi undang-undang...korang xyahla sibok2 sangat nak amek tau...

Buatlah keje len...Bace paper ker...tgk tv ker...korek longkang jer...mengaji ker...boleh???

Sekian...cau cin cau...