Saturday, June 12, 2010

Tentere Semut Merah...


Pagi semalam berkobar2 Nuur mencanteqkan halaman umah yang dh 2 bulan ditinggalkan...Tapi siap sket jer...10% jer...sebab terlalu semak...ditambah ngan bantuan pokcik memesin rumput keliling umah...tinggal 50% lagi lah kije2 mengindahkan umah yang ala2 tinggalan sejarah tu...Nuur perasan kt sebelah dapur tu ader cam sarang semut merah yang agak besar lah...Biar jerlah...xnk ganggu...

Tapi disebabkan petang semalam hujan turun dengan lebatnyer...mungkin sarang semut merah tersebut telah musnah...dan akibatnyer dalam jam 9++ malam...kitorang telah diserang oleh bala tentere semot merah...banyak gilerz...serius...berbintat2 lah kaki ktrg nih...kalo kt dapor ngan tangge tu mmg tentere mereke sahaje...melihatkan mereke sangat agresif...nak masok bilik kitorang...kitorang pun kuar mendapatkan racun semot dalam bentuk penyembor dan serbok...

Sembor punyer sembor...mmg x hingat dh...sebab banyak sgt...Nuur merasekan Nuur seperti keracunan...dah batok2x...sempot2x...selseme...ktrg kuar menghirop udare luar...Waaaaaaaaaaaah...cantiknyer bintang2x di langit...sungguhlah romantik...kalo penulis novel cinte mesti dapat banyak ilham nk menulis nih...Tapi kalo Nuur yang sangat bebal ilmu cintan cinton nih...sekadar mencuci mate jerlah...xder idea yang kuar...keras kaku cam besi wat galah nak kait kelape sawit belakang umah pok mat candan jer...ngeh3x...

Berbalik pade crite bala tentere semot merah tu...Memang mati lah...x cukup ngan sembor sebotol ridsect...Nuur tabor plak serbok putih nk bunoh semot tu...memang mantops la...Tapi...Nuur pun keracunan gak...Pagi ni pun still rase2 loye nak muntah...Mungkin Nuur telah ditulah oleh Permaisuri Semot Merah tersebot...Apekah???...nasiblah x di sumpah menjadi puteri raje yang anggun...ekekeke...sowi kengkawan...nuur mmg xleh menulis banyak2...Bak kate pepatah Nuur...Banyak bercakap...banyak yang mengarot...

Oklah...bala Tentere semot tu dah mati...Nuur nak sambong kije plak...

Sekian, cau cin cau...

No comments:

Post a Comment