Sunday, June 27, 2010

Dugaan...

Alhamdulillah...setelah 6 bulan bersabar...akhirnyer...terlerai sudah persengketaan...Untuk tempoh mase 6 bulan ni...Nuur mmg banyak mengalah...sebab Nuur xnak bergaduh...dan bergaduh bukan care Nuur...

Alhamdulillah...owg tu dah pun berpindah dari bumi nuur mencari rezeki nih...Nuur bukan nak memburuk2kan owg tu...tapi korang pun bleh pikir sendiri mane yang baik dan mane yang buruk...seorg lelaki yang berumur...setelah mengeluarkan sebahagian barang2 yang ditumpang di rumah yang Nuur diami sekarang...nasibla ari terakhir dier blah Nuur kene pegi kem kat sungkai...kalo x...xtaula aper nak jadi aritu...

Nuur balik dari sungkai...tengok halaman umah...banyak sampah bersepah...tikar getah pun bersepah...padahal tikar tu dier yang hampar kat ruang tamu umah Nuur...xtaula ape kejadahnyer dier cabot tikar getah tu & buang depan umah Nuur...apelah yang terbuku kt ati owg tue tu...

Padahal dier dh tue...pastu baru jer balik dari mengerjakan umrah...nape wat perangai mengalahkan budak2 yang belum mumaiyiz...sungguh memalukan...tulah...ble amarah menguasai diri...syaitan plak menggeletek2, bersorak keriangan melihat anak adam berperangai yang agak menyamai mereke...

Alhamdulillah...nuur pun xla marah sangat...lege pas dpt tau dier dh pindah...mbr2 pun rmai yg bagi nasihat...tapi agak kesal ngan perbuatan dier...Mungkin dier belum mendapat petunjuk dan hidayah dari Allah SWT lagi semase berada di tanah suci...Nuur berharap agar suatu ari nnt dier dapat membezekan yang mane baik dan yang mane buruk...Amiiiiiiiiiiin...

Sekian...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment