Monday, November 1, 2010

Tasik Cini

Lame dah koi x mengarot dalam blog nih...Almaklumlah...bile badan kurang sihat...mood pon meracau...Arini genaplah 2 minggu koi selseme dan seminggu koi batuk...macam2 ubat dah try tapi x mujarab gak...mungkin koi kene gak g klinik jumpe doktor...slalunyer tu perkare terakhir yang akan koi wat...hehehe
cantik kan munge teratai nih...

Arini koi nak crite pasal Tasik Cini...Satu2x nyer kawasan perlancongan kat kampong koi...Almaklumlah koi duk Felda...yang ader cume pokok kelape sawit...hehehe...Baru2x ni salah seowg mbr koi yang dah lebih 5 tahun x jmp (slalu jumpe dalam ym & fesbuk jer)...msg kate dier dh on the way ke Cini...dari JB tu...tapi sebenarnyer dari umah mbr sowg lagi kat Pekan...Wah...hati berbunge mekar cam bunge teratai kat tasik cini gaklah...Almaklumlah dah lame x jumpe...

Pas minum air sirap buatan koi...kami pon terus ke Tasik Cini...serius...terkejut...sebab koi pon dh lame x g c2...last koi g xder aper2x pon...Under Construction kate omputih...koi datang2x jer...perghhh...cantik...canggih...hehehe...(malu jer kat owg yg sokmo pegi kan?) Kalo wat amek gambo pengantin (outdoornyer) mmg cantikla...nnt kite kawen bergambo kat c2 yer cyg...xyah pelamin2x dah...mahal tu...hehehe...

nilah member koi...cuken name glemernyer

Selepas membayar...RM50 utk setengah jam pusing2x 7 tasik nek bot...ngan excitednyer...koi...Cuken dan Lela pakai jaket keselamatan...sonot2x...lupe plak baru baik demam...selseme pon ader lagi...tapi xper...bukan selalukan...adik yang bawak bot tu sporting gakla...bagi peluang kat kitorg petik bunge teratai...hah...petik jangan x petik...tapi koi x petik pon sebab koi cian kat bunge2x tu...cantik sgt nak dipetik...nnt layu...huhuhu...bglah owg yg dtg dr jauh2x petik...sbb diowg susah dh nk dtg cni...

Pastu adik yg bawak bot tu bawak kitorg melawat kampong owg asli...Kampong Chendahan namenyer...kat c2 blehla kalo sesape nak menyumpit...mbr koi yg due owg tu try la...koi xleh...sbb mase tu koi dh byk makan angin dan koi terduduk kesemputan...adeh...relax3x...

Lebih stgh jam gakla nek bot...last skali time nak mendarat...adik tu wat drift 2-3 pusingan...ape lagi...menjerit sakan la kitorg...hampeh toi adik nih...tapi tenkiu banyak2x la wahai adik pembawe bot...ktrg enjoy sgt aritu menikmati keindahan alam semulajadi yang belom diterokai...Subhanallah...

Dan setiap yang berlaku itu ader hikmahnyer...dan hikmah itu adalah pade malam'y koi stat batok2x sampailah arini...huhuhu...xperlah dapat mengurangkan sedikit dose2x kecil koi...Alhamdulillah...cau cin cau...

p/s kredit gambo2x ni dr fb Cuken...

No comments:

Post a Comment