Saturday, January 29, 2011

Berat...

Koi ingat zaman mude2x koi dulu......berat koi mase darjah 6 is 28kg...pastu ble koi masok skolah menengah...mase tu akhir tahun form 1 berat koi tetibe nek kepade 43 kg...ini bermakne berat koi naik dengan mendadak sebanyak15kg...pastu nek lagi...nek lagi...dan koi sangat fobia ngan penimbang berat badan...sebab pnah skali tu berat koi mencecah 60kg++...mak aii...ape yang koi makan...tapi koi makan jer...no diet2x...keh3x...

Ble koi masok U...koi masih lagi fobia ngan penimbang tu...tapi mbr2x koi kebanyakan saiz XXL...jangan marah ye kengkawan sekalian...jadi koi xder la rase gumuk sgt...keh3x...antare mereke sume koi ni kire yang terkecil la...dan mase kat U berat koi dah turun kepade angke 50kg++...gumbire la juge kan...koi dh slim sket...keh3x...

Melangkah ke alam pekerjaan...kije 1st koi plak agak mencabar...x nmpk siang malam...xtau aritu ari aper...tarikh lagi la xtau langsong...koi cume tau time sembahyang jer...time len koi x jage sgt...cuti pon koi amek sebulan skali...dan pader suatu ari koi melangkah ke atas alat penimbang berat badan...mendapati berat koi turun kepade angke 30kg++...kalo x silap koi 36kg...mak aiii...terkezot sggh koi...aneroksia ke hape koi nih...tp serius koi x diet...koi makan cm bese...mungkin juge sbb koi penat bekerje...uhhu...

X lame pastu koi benti kije & balik kampong...mak ayah koi ingt koi sakit sbb koi kurus sgt...koi mmg sakit pon...sakit ati...uhhu...pas sebulan berkurong kat umah koi pon kuar carik kije...pas abis satu kontrak koi pindah tempat kije...pastu pindah lagi smp la kije koi yg sekarang...2 tahun dh...berat koi pon Alhamdulillah bertambah 40kg ++...koi pon dh lame x menimbang berat badan koi...tapi koi yakin masih 40kg++...

Alhamdulillah...koi xyah susah2x diet...abiskan duit kan slim centre...ke hape...sumenyer semulejadi...tapi koi sangat menjage makan minum koi...makan xla banyak sangat (ye ker?)...keh3x...maksod koi berpade2x lah...kurang gule...kurang garam...kurang lemak...banyakkan minum air kosong...Sebab banyak penyakit yang berpunce dari perot...atau lebih tepat lagi dari aper yang kite makan...
Hollah...Ramai owg mati kerana kurang makan(termasoklah yang diet melampau)...ader juge owg mati kerane terlalu banyak makan...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment