Wednesday, November 2, 2011

Pok Cik itu...

Koi balik umah tghr tadi...Pok Cik tu masih menunggu di depan pintu umah koi...tanpa berkate2x walau sepatah...dah 3 ari dah Pok Cik tu menumpang berteduh di berande umah koi...koi x pelawe beliau masok...dan x juge menghalaunyer...tapi terdetik koi nk bertanye pade beliau...

Koi : Nape Pok Cik duk kat umah caye...cape yg halau pokcik dari umah nih...
Pok Cik : (senyap tanpa berkate ape2x...muke haruslah sedih)
Koi : Hurm...dah 3 ari dah caye duk perati kan Pok Cik nih...duk jer kat berande umah caye...Pokcik x makan aper2x ker?
Pok Cik : (menundukkan pale...memandang lantai berande yg berlubang2x..)
Koi : Oklah...Pok Cik tunggu sini jap...caye tgk dalam umah ader aper2x yg boleh bagi kat Pok Cik makan...
Pok Cik : (senyap...angguk x...geleng pon x)

Koi masok dalam umah...hurm...ader nasik malam tadi...dalam freezer plak ader bebola ayam...sotong...ikan...bergedil...tapi malas plak nak masak...koi basuh bebola ayam dan hiris halus2x...gaulkan ngan nasik & sedikit kicap...

Koi : Ni jer yg ader Pok Cik...xper ker? caye pose arini...tu yg x masak(padahal kalo x pose pon koi malas masak...ekekeke)
Pok Cik : (menapak sedikit mendekati pinggan yg koi sua)
Koi : Pok Cik ni bisu ker? dr tadi caye tanye senyap jer...dhla x ucap time kasih...
Pok Cik : Pok Cik ni kucing...kang Pok Cik cakap koma sebulan aok nyer...
Koi : Gulppp...(koi mcm paham plak Pok Cik tu cakap...)

Sekian dulu...kasihanilah kucing yg tue juge...jangan duk sayang kucing comel jer...mereke juge penah comei suatu mase dulu...ekekeke...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment