Sunday, March 25, 2012

Driver Baru untk Ayah...


2 bulan lagi...koi akan bersare awal sebagai driver on call ayah yang comei lagi kiut...(pingsan jer)...cian ayah...sempat 5 tahun jer koi jadik driver ayah...ayah cakap jer nak g mane...mmg koi bawak...kedah...johor...perak...somban...tgh2x malam pon koi sanggup bangun demi menjadi driver ayah...ader skali tu ayah kol ajak koi g somban kol 12.30 tgh malam...ayah xtau koi mc aritu sbbdemam...tp koi gagah kan juge...demi ayah terchenta...(pingsan lagik)

Hujung tahun lepas...ayah dh rase yg koi akan bersare awal walaupon koi xder nak bg notis resign ke hape kan...mase nk g qtan aritu ayah berdegil nak drive sendirik...suwuh koi duk sebelah...ok fine...bleh la membincangkan isu-isu semase sambil msg2x Incik Tunang...best rupenyer jadik penumpang nih...hahhaa...almaklumlah...slalu jadik driver jer...ce tgk mileage kt Cik Bibah tu...baru 3 thn dh jalan 139193km...terbaiklah...tu kalo Sabah Serawak tu ader jambatan dr Semenanjung ni...mmg smp dh rasenyer...

Alhamdulillah...adik koi yg laki sowg ni dah wat lesen...tu antare usehe pertame untuk menggantikan koi sebagai driver on call ayah...tp adik koi ni x macam koi...yerlah...satunyer sbb dier laki...kedue dier sopan santon...ketige dier ni x degil cam koi...koi dl mase blajo lesen ayah pegang...takot koi merapu bwk kete sape2x ntah meronde x tentu hale...tapi koi curik2x gak bawak kete...plak tu lesen motor langsong x bg wat...make sampai sekarang dok bape nk reti merempit...huahuahua...

Ayah koi mule percaye koi bawak kete mase ktrg g kenduri kat perak...mase tu kat highway jammed gler...ayah koi dah sakit kaki...koi pon offer diri nak ganti drive ngan ayah...sepanjang perjalanan ayah tdo jer sbb pnat drive sowg2x semalaman...ble ayah sedarje dah smp Temerloh...huahuahua...sejak aritu ayah koi percaye la kat koi...dan dengan rasminyer koi jadik driver on call ayah...lalalalala...dengan syarat perot koi ngan cik bibah di isi penuh...yg len xder hal punyer...

Setiap kali balik kampong koi ajar adik koi drive...dr dier mule dier blajo kete...exam berkomputer...sampailah dh dapat lesen nih...koi rase cm koi plak jadik cikgu memandu...kadang2x bersilat gak ktrg dalam kete tu ble adik koi ni tetibe ke tebing...tetibe jer ke tengah...kuat brangan dak sowg nih...camner lah nk jadik driver ayah...x bape nk caye jer kat dak sowg nih...

Hurm...sementare ader lagi mase 2 bulan nih...mmg koi dera la adik koi nih drive smp pandai...dan koi harap dier akan jadik driver on call ayah yg hebat...Amiiin...eh...eh...eh...tetibe sedih plak nak lepaskan jawatan yg dah 5 tahun koi sandang nih...huhuhuhu...semoge bertabah wahai hati...berilah peluang kat adik2x lain utk berbakti kepada mak ayah...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment