Tuesday, January 22, 2013

Tande-tande bersalin...

Arini koi g klinik...dah masok 36 mggu ni setiap mggu kene g klinik...tapi xper...secoet jer pon klinik nyer...lgpn setiap kali g klinik mmg semangat nak tau perkembangan baby nih...hehehe...Pagi2x lagi koi dh siap...sarapan arini mee goreng mamak ngan milo panas...hohoho...sedap sggh...

Lepas punch card kt pjk...koi teros ke klinik...punyerlah gumbire siap lambai2x mokcik yg wat kije pembersihan tepi jalan...tp rasenyer mokcik2x tu x pelik...sebab koi dh bese melambai2x mereke walaupon x kenal...hahahaha...

Sampai kat klinik disambut oleh 2 owg nurse yang sentiase cumil...mesre & x lekang dari senyuman...baru nak cek pewot baby dah tendang...hahaha...ketawe nurse tu tengok pewot koi bergerak2x...adoiiila sayang ibu ni...acik nurse nak cek jer...jangan lah marah...hehehe

Sebelom balik koi teruje sangat nak tau tande2x bersalin...almaklumlah sejak akhir2x ni koi dh mule lene tdo...pantang letak teros lena...x macam sebelum2x nih...puaslah berguling...ok...berikut aderlah tande2x bersalin yang ahkak nurse bagitau tadi...

1. Air ketuban...ade kalenyer kuar teros banyak diikuti dengan rase sakit...kalo cmtu teros g sepitel ok...toksah nak g sopim2x dah...kalo kuar sket je...ahkak nurse kabo pakai pad...nak pastikan cecair yg kuar tu air ketuban atau x...kalo kaler dier jernih & pad tu mmg rase basah...g la klinik atau sepitel berhampiran...tu namenyer kembar air...

2. Lendir & darah...hok ni katenyer kompom sakit...mak koi pon ader kate...tande2x ni dikenali sebagai kembar darah...kalo hok ni kuar hangpa terosla g klinik...

3.Kontraksi...maknenyer pewot aok mengeras diikuti rase sakit...mase tu baby x bergerak...

Tulah antare 3 tande2x yg Ahkak Nurse bagitau nih...koi pon bersiap sedie...baju2x baby dah lame sedie dalam kete tu...hehehe...semangat x semangat mak kau ni nk tggu baby kuar...

Semoge sayang ibu ni selamat dilahirkan...ibu pon dipermudahkan melahirkan anak ibu nih...amiiin...cau cin cau lah...

No comments:

Post a Comment