Monday, September 13, 2010

Langkah Bend0l

Ingat lagi 3 tahun dulu…Nuur gurau ngan akak Nuur kate Nuur nk kawen…mati-matian akak haling…dier x bg Nuur langkah bendul dier…hik3x…naper diowg takot sgt…tapi jodoh akak senang…sebulan kenal…terus masok merisik…pas 3 bulan bertunang…pas lapan bulan kawen…x sampai setahun…bahagie sampai sekarang…Alhamdulillah…mudah sgt…

Dan setelah 3 tahun berlalu…adik Nuur plak berkias…suwuh Nuur kawen…erm…naper? Owh rupenyer dier nak kawen dah…xnk langkah bendul Nuur…xper Nuur kate…kawen jerlah dulu…Nuur xder calon lagi…huhuhu…tapi Nuur mintak cincin berlian sebijik (Nuur gurau jer tau…hahaha...tapi kalo nk bg spoiler or tukar bumper cik bibah lagi Nuur suke...berbaloi2x)…Nuur x mintak aper2 pon…langkah jerlah…janji bahagie…zaman sekarang ni…sume berlumbe2 nak cepat…pat pat sikulipat…sape cpat dier dapat…Jodoh adik Nuur ni pon senang…kenal sebulan…terus merisik…mengikot perancangan diowg…nak tunang bulan 5 tahun depan…kawen bulan 11 tahun depan…blah laki siap letak hantaran 11k…perghhh…bertuah badan…

Tapi…rmai plak membantah…xnk langkah2 bendul nih…eh3x…macam korang plak yg kene langkah…macam2 la fahaman dan pantang diowg nih…adeh…Nuur yang mulenyer x kesah dah jadi kesah…ader aku kesah?...sekarang Nuur dh kesah…Antara adat ngan tuntutan syariah…maner lebih penting?

...sakit gak telinge Nuur nih…Last2 Nuur pun bersuare…erm…saperlah Nuur nak dibandingkan ngan adik Nuur…Jauh api dari panggang (ala2 Karam Singh Walia…tangan angkat2 gitu)…Adik Nuur tu cantik…tinggi…putih…gebu…pandai masak…ustazah plak tu…kalo nak dibandingkan ngan Nuur ni yang (malas la nak sebut…nnt kate syok sendiri plak…hahaha)…ayat sadis giler…terlopong mulot2 mokcik mendengarnyer…sesekali Nuur wat giler serius camni…hahaha…tapi kalo susah sgt…Nuur mintak la cincin berlian sebijik due…adeh…(mmg mokcik x reti nk serius la…hahaha)…tapi diowg masih tercengang ngan ayat Nuur nih…rasekan…(musti korang rase bersalah sebab terus mengguris atiku ini...hahaha)...biarkan mereke terase begitu...

Pastu…terdengarlah adik Nuur cakap…x jadila plan A…plan B plak…nak cpat lagi…kawen jer terus…wat kenduri blah laki jer pon xper…Apekah?...lantak koranglah…mende yang elok jangan dilengah2 kan…hehehe…cpatla Nuur dapat anak sedare nanti…setahun 2 owg…hahaha…(mokcik plak yang lebih2 nih…hehehe)

Nuur harap mende ni dah settle ok…Nuur pon malas dah nk dgr crite2 korang…walaupun Nuur tau…korang akan terus bercakap…bercakapla selagi korang bleh cakap…hahaha…(btoi ker cam2?)…oklah...Nanti Nuur lalu kt ulu bendol tu...Nuur benti melangkah2x dulu yer...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment