Thursday, September 16, 2010

Saye gak ker yang salah?

Beberape hari sebelum menyambut Syawal...Cik Bibah telah dilanggar owg sebijik moto yang ntah dari maner datangnyer...Cik Bibah bukan dilanggar di jalan raye...atau di bahu jalan...tetapi dilanggar didalam parking...di bawah bumbung PJK...dan sedang berhenti...keseluruhan badan cik Bibah time tu sikit pun x mencecah tanah...97% dalam simen dan beratapkan asbestos...

Saperlah x hangin...time tu beberape minit jer lagi nak masok waktu berboke pose...Cik Bibah yang xder sedikit pon calar (ayat jer) dilanggar oleh seowg budak pempuan...mmg pelik...jalan punyerlah beso bleh plak di langgar buntot Cik Bibah...

Time tu Nuur tgh bizi mengasingkan borang (kijer bapak punyer banyak dan rumit...)Nuur kuar ble dengar bunyi kuat...Tengok budak pempuan tu terguling blkg Cik Bibah...member dier pucat lesi tarik tangan mbr dier yg tumbang setelah menghentam Cik Bibah dari belakang...nak lari konon...Tengok keadaan Cik Bibah...Adoi...aper bengapnyer budak nih...mintak maap ingat bleh settle...

Bape minit pastu sowg pempuan nek storm datang...kakak angkat dier...hamek budak tu...oklah...dier dtg care baik...sejuk sket...pastu dier suwuh dtg umah diskusi...tapi Nuur swh budak tu dtg sendiri bawak IC dier...(Nak wat per IC dier...hurmm...)...selang beberape minit kemudian...segerombolan lelaki datang depan PJK...dalam 5-6bijik motor...cuak dah...ajak kuar diskusi...cakap senang...lebat...rmai2 branila...nak jmp sowg pempuan datang rmai gitu...ader aku takot? (musti la ader...gilo x takot)...huhuhu

Sampai umah kol 11++...sebelom tu berkali2 dah ayah n mak kol...mgkn diowg ader rase mende x kene...Nuur sampai umah...perlahan2 bisik kt mak kate Cik Bibah kene langgar...Ayah terus kuar tgk Cik Bibah...Abang menyusul...adik2...mak...en Mok (nyebok jer sekor tu...gedik)...baru perasan lampu belakang pecah sket...bumper n bonet blkg calar...sebelah kiri n tangki minyak kemek sket...arggggggggghhhh...tensen3x...

Esoknyer budak tu msg kate sori (sori nek lorila...adooooiii)...mmg ati x tenteram...sayang gilo kt Cik Bibah nih...

Beberape ari kemudian g Produa...swh tgk2 kan Cik Bibah...Lampu blkg mgkn x lame kene ganti...kos dalam RM350 ++...pastu bumber tu kalo nk tukar RM500++...cat tu lagi n btoikan balik yang kemek...waaaaaaaa...$$$$$...maner nk cekau...tapi bleh jalan lagi nih jalan jerlah...

Setelah wat kire2 yang gitu2 jer...tanyer pelbagai pihak...Nuur nak mtk RM500 kat budak tu...persetujuan ant Nuur ngan budak tu telah dicapai...bayar ansur2x...tapi...beberape ari pastu...dier msg..."kalo nak duit tu jumpe abang angkat saye"...huhuhu...saper salah sebenarnyer...Naper Nuur yg kene pegi mintak...aritu kan dh setuju nk bank in jer duit tu...Adooooiiiii...saye sangat tensen...dari elok2x Nuur dh ilang rase marah...bertambah plak marah nih...sakit ati...benci...tensen3x...Bongok sggh budak nih...Xtau nak cakap aper dah...

lantak ko lah...kalo ko x bayo...ko jawablah sendiri kt akhirat nnt...xpon kadang2 Allah bayar cash kt dunie...dh kene nnt baru tau...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment