Sunday, October 17, 2010

netbuk Owh netbuk...

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...
"Dan hendaklah ada diantara kamu satu puak yg menyeru kepada kebajikan dan menyuruh berbuat segala perkara yg baik serta melarang daripada segala yg salah. Dan mereka yg demikian ialah orang yg berjaya". Surah Ali Imran : ayat 104...sekian tazqirah koi utk kali ini...kite bercrite plak...

Macam bese 10 minit sebelum kol 1.00 koi bagi msg kat sume pc kate 5 minit lagi nak tutup...12.55 tghr bebudak nih masih x berganjak...lalu koi bagi msg melalui mulot...NAK TUTUP!!!...hahaha...make bertempiaranlah bebudak nih kuar...yang menggunekan netbuk...akan berjalan keluar dengan mate masih memandang ke arah netbuk...tangan sblh kiri menatang netbuk...sebelah kanan menekan2x keybod...teror kan???

Kol 1.15petang budak2x ni masih memenuhi segenap ruang di luar pjk...tepi toilet...depan pjk dan bawah pokok...xleh jadik nih...x sembahyanglah bebudak tu...make...dengan ketawe girang koi off kan modem...kol 1.30petang...masih ader lagi yang menghadap netbuk...koi kuar utk ke toilet sambil menyape mesre diowg...

Koi : uiks...x balik ker...makan...solat dulu
mereke : xper ar kak...lepak2x kat cni...xleh wireless yer kak
Koi : ntah...kejap lagi bleh kot...solat dulu la...doa bagi bleh wireless
Mereke : xperlah...men games jerlah
Koi : dah2x tu...g solat dulu...masjid depan tu jer
Mereke : kami dah solat
Koi : menipu...pegi cpat...(koi pon segere ke toilet amek wuduk)

Siap jer wuduk koi tgk ader 2-3 owg lagi yang x berganjak...make koi pon

Koi : woiiii...pegi solat cpat...
Mereke : Yerlah3x...akak ni kaco jer (sambil stat moto dan beredar dari c2)

Harap2x mereke btoi2x g masjid & solat...susah beno lah nak suwoh budak nih solat...dan petang nih koi bertekad utk menampal notis "WIRELESS HANYE DARI KOL 9PAGI HINGGA 6PETANG UNTUK SEMENTARE WAKTU"...kenape koi wat gitu? sebab bebudak nih 24jam dok keliling pjk...makan minum kat c2...kalo solat kat c2 sekali bertuah sangatlah...sampah2x campak gitu jer...koi dah letak tong sampah pon diowg x gune...so...kite ajar sket la...mungkin seminggu...sebulan...setahun...atau selame-lamenyer...hahaha

Oklah...cau cin cau



No comments:

Post a Comment