Saturday, October 16, 2010

Pagi yang indah...bertukar

Indah sungguh pagi ni...koi dikejutkan dengan laungan azan dari masjid yang selang beberape langkah jer dari umah koi...kalo koi ni laki mmg ari2x koi pegi solat kat masjid tu...sebab ayah koi slalu cakap kat adik2x koi..."Antara penghuni syurga adalah lelaki yang hatinyer sentiase rindukan masjid"...hehehe...tapi 6.15 baru koi bangun utk solat suboh...
Pas solat koi duk menung2x...xtau nak watper...nk masak utk bekfes pon malas...so koi pon membuat sedikit senaman di atas tilam...yes...kuak lentang...hahaha...yang penting koi x tdo pas suboh...nikmatilah zaman bujang ni sepuas2x nyer...dah kawen nnt mesti xder mase nk menung2x...kuak2x lentang bagai...hehehe...

Basuh kain...kemas2x umah...koi pon bersiap2x g kije...koi buke pintu umah...wah...indahnyer pagi nih...walaupun depan umah tu cume sebidang tanah terbiar ngan semak samun yang kalo koi masok dlm tu gn GPS baru bleh kuar...hehehe...tapi koi rase sangat indah...waaaaaah...bahagienyer rase...sebab petang ni koi nak balik kampong...nak jumpe kekasih ati koi...lame rasenyer x jumpe...ngeh3x...So...arini koi bawak kete lah...pas kije koi bleh terus balik...vroooooooooom...

Sampai jer pjk...YA ALLAH...macam tapak pasar malam...sggh x tipu...ader owg lalu depan pjk...pandang len macam jer kat koi...malunyer...koi terus masok pjk...punch in...tutup pjk...amek penyapu...plastik sampah...OPERASI!!!...setengah jam gak la...koi keliling satu pjk...2 plastik itam penuh sampah...koi campak kt lubang sampah belakang pjk...pastu koi cuci toilet...siram pokok bunge...btoi2x kan pasu yang dh senget2x...tensen sgghla budak nih...dah bagi gune wireless...x reti2x nak jage kebersihan...padahal koi dh letak tong sampah kat luar...BENGANG!!!

Ader mase lagi...koi kuar jap bli lighter...lifebuoy(sebab diowg dh sapu lifebuoy kat toilet koi)...dan brekfes...koi sampai pjk tepat kol 9.oopagi...koi bakar sampah dulu baru koi buke pjk...lantaklah korang kene tggu...koi lagi TENSEN!!!...mulai ari ini koi akan kunci toilet dan x akan buke wireless pade waktu malam...padan muke korang...ader aku kesah...mak ayah korang lagi suke kalo koi x buke wireless malam2x...at least korang x kuar malam kan...padan muke korang...Cau cin cau...

No comments:

Post a Comment