Thursday, April 5, 2012

Tazqirah pagi jumaat...

Assalamu'alaikom...selamat pagi jumaat...harap sumenyer sihat2x belake...pagi td kol 5pagi koi dh sedau...tp x azan suboh lagi...koi tarik balik slimut...perghhh...mmg nikmat...tunggu punye tunggu x dengar pon azan...tengok jam dah kol 6.15pagi...koi terus bangon utk menunaikan kewajipan sebagai seorg hambaNYA...tapi terbantot,,,cuti rupenyer arini...nak wat per ek? men game jer lah...xkan nk smbg tdo plak kan...nnt pintu rezeki tertutup...ko nak?xnk kan? so jgn tdo pas suboh...

X lame tu dengar pengumuman dari masjid...eh dengar plak pengumuman...azan td x dengar...ingatkan microfon rosak ke hape kan...pengumuman kematian salah sowg penduduk Keratong 2...innalillahiwainnailaihirojiuuun...sampai dah ajal dier...semoge rohnyer ditempatkan dikalangan hambaMU yg soleh...Al-fatihah disedekahkan buat Arwah Pokcik Mat Lazim...takziah buat keluarga arwah...(walaupon koi x knai sape)

Eh...panjang plak mukaddimah...hehehe...tazqirah arini pasal mis solat...hehehe...kalo pokwe kite miskol...kite bleh kol balik ble free...nape kalo kite mis solat xleh solat balik ble kite tersedau dari tdo? renung2xkan tapi termenung jer...hehehe...



alang2x korang termenung...meh bace kat bawah ni...amek kau...suke sgt tggl solat...kalo koi mase kecik dulu kalo tggl solat...ayah koi swh ganti balik walaupon mase tu dh kol 10pagi...amek kau solat suboh kol 10...suboh balak...hahaha...kekdahnyer...dh tue2x ni pon takot nk tggl solat...bezenyer dulu takot ayah...skrg takot Allah...ble bace kan bawah ni...lg takot...takot x?

Bahana Meninggalkan Solat Fardu Lima Waktu

Subuh – Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun. Sahabat sekalian, 1 tahun di akhirat tidak sama dengan dunia. Jika 1 tahun di dunia kita sudah rasa agak lama, di akhirat 1 tahun bersamaan dengan 60,000 tahun di dunia. MasyaAllah. 7 keturunan kita pun belum lepas 1 tahun jika kita hidup di akhirat.

Zuhur – Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim. Sedangkan membunuh seorang orang Islam pun kita akan dicampakkan ke neraka, bayangkan kita telah membunuh 1000 orang muslim. Betapa azabnya kita. Begitu mudah kita mencari dosa tersebut hanya dengan meninggalkan solat Zuhur yang mana jika dilakukan, 15 minit pun tak sampai.

Asar – Dosa sama seperti meruntuhkan Ka’abah. MasyaAllah, sanggupkah kita meruntuhkan kiblat umat Islam? Renungkan berapa kali sudah kita meninggalkan solat asar dengan sengaja? Dan renungkan juga berapa kali sudah kita meruntuhkan Ka’abah.

Maghrib – Dosa sama seperti berzina dengan ibubapa sendiri. bayang besaunyer dose tu...nerake la jawabnyer...xnk kan?

Isyak – Allah SWT berseru kepada mereka “Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal dibumiKu dan menggunakan nikmat-nikmatku, segala yang digunakan dan dikerjakan adalah berdosa kepada Allah SWT.” Sahabat Islam sekalian, ketika korg membaca artikel ini korg masih menyedut udara untuk bernafas. Adakah udara itu diredhai Allah SWT? Jika Allah mengenakan charge RM10 setiap kali kita menyedut udara, sudah tentu baru ramai antara kita yang akan tersedar dari tidur.

Ok...insap x? kalo x gak korg kene doa banyak2x...semoge diberi hidayah kat korang banyak2x...sesungguhnye hidayah Allah itu indah...kalo yg dah pesen tggl solat tu...bleh la mule tanam azam xmo dh tggl solat...mmg solat tu berat...tp kalo dh bese nnt insyaallah semenyer jadik mudah...macam korg nk usha aweks korg dulu la...mule2x malu2x meow...asyik tgk jer tepon tu...nk kol ke x...kan?...skrg ni sehari 88 kali tepon pon x segan...paling kurg pon sms 88ratos kali sehari...

Solat cume 5 waktu sehari...5x5minit cume amek mase 25 minit jer sehari...kan?pastu bleh la tambah solat dhuha lepas suboh...solat taubat sblm tdo...dan solat tahajjud disepertige malam...(koi sendirik pon jarang wat)...huhuhu...oklah...panjang beno rasenyer tazqirah koi...renung2xkan...jgn termenung jer...cau cin cau...

No comments:

Post a Comment